KURUMSAL

KALİTE POLİTİKASI

TempAr Kalıp Makina Kollektif Şirketi; çevre ve insan odaklı vizyon, misyon, ilke ve değerleri ışığında oluşturduğu kalite yönetim sistemi kapsamında ulusal ve uluslararası pazarlarda müşteri ihtiyaç ve beklentilerini karşılayacak ve aşacak beyaz eşya yan sanayii ürünlerini üretmeyi ve pazarlamayı hedeflemektedir.

Bu çerçevede kalite politikamız;

* Ürünlerimizi uluslararası kalitede, müşteri spektlerinde, tam zamanında ve piyasa şartlarına uygun üreterek müşteri memnuniyetini sağlamak,

* Hedefler ve amaçlara ulaşmak için gerekli tüm bilgi ve kaynakları sağlamak,

* Sürekli iyileştirme ve geliştirme faaliyetleri için içerde ve dışarıda çalışan ve müşteri isteklerini değerlendirerek kurum içerisinde teknolojik gelişmeler ışığında uygulamak,

* Planlı ve sistematik yaklaşımlarla, kalite yönetim sistemi standartlarının şartlarını karşılamak, süreçlerinin etkinliğini sürekli iyileştirmek ve geliştirmek,

* Çevre yönetmeliklerine uygun olarak çalışmak,

* Çalışanlarımızın sağlık ve güvenliğine en üst seviyede özen göstermek,

* İç-Dış unsur ve İlgili tarafların beklentilerini karşılamak,

* Tabi olduğumuz ulusal ve uluslararası tüm yasal ve diğer şartlara uymak,

olarak belirlenmiştir.

Tüm çalışanlarımızın kalite politikasında belirtilenlere uygun faaliyet ve katılımlarını sürdürerek TempAr Kalıp Makina Kollektif Şirketi'nin hedeflerine ulaşmasını sağlayacaklarına olan inancım tamdır.

Mehmet KEKEÇ

Genel Müdür

SOSYAL UYGUNLUK POLİTİKASI

Sosyal uygunluk politikamız, tüm paydaşlarımızla birlikte temel ilke ve değerlerimize dayanan, takım çalışması şeklinde yürüterek oluşturduğumuz standartları içerir. Hedefimiz Tempar Makina bünyesinde Sosyal Uygunluk Politikasını şirket kültürü haline gelmesini sağlamaktır. Bu sosyal uygunluk standartları ile ürün ve hizmet yaratmanın yanında bu politika çalışanlarının kanunlar çerçevesinde standartlardan kaynaklanan tüm haklarını vermeyi, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uymayı, çevreye duyarlı olmayı, çalışanlar arasında açık ve dürüst bir iletişim, saygı ve değer gördüğü işyeri oluşturmayı taahhüt eder.

Bu politika kapsamında, endişelerini, kaygılarını ve şikâyetlerini dile getiren çalışanlara karşı, hiçbir misilleme veya cezalandırma eylemi uygulanmaz.

Sosyal Uygunluk Politikası aşağıdaki bileşenleri kapsar:

• Zorla Çalıştırma (Gönüllü Çalışma)

• Çocuk İşgücü (Reşit Olmayan Çalışanlar)

• Ayrımcılık (Eşitlikçi Yaklaşım)

• Etik İş Davranışı

• Çalışma Saatleri ve Ücretler (Ücret / Maaş)

• Sağlık ve Güvenlik

• Paydaşlarla Bağlılık

• Yabancı Uyruklu Çalışanlar

• Dinlenme Günleri ve Tatiller

• İşe Alma ve İstihdam

• İş Sözleşmesi (İşveren Sözleşmesi)

• Disiplin

• Çevrenin Korunması

Bu politikada yer alan tüm ilkeler gerekli düzenlemeler ile uygulanır.

1. Zorla Çalıştırma (Gönüllü Çalışma)

Tempar, hiçbir çalışana zorunlu çalıştırma yapmaz. Şirketimizde çalışma esasları gönüllülük esasına dayanır. Çalışanın işi bırakması durumunda herhangi bir güvenlik sebebi dışında şirket buna engel olmaz veya ertelemez. Çalışanımızın her türlü bilgisi korunur ve yasaların belirttiği ölçüde saklı tutulur.

2. Çocuk İşgücü (Reşit Olmayan Çalışanlar)

Tempar da hiçbir şekilde çocuk işçiliği kabul edilemez. Stajyer gibi zorunlu haller dışında ulusal ve uluslararası yasaların belirlediği asgari yaş dikkate alınır.

3. Ayrımcılık (Eşitlikçi Yaklaşım)

Tempar, tüm çalışanlarına ve sağladıkları katkılara değer verir. Ayrımcılığa karşı duruş ve fırsat eşitliğini sağlama konusunda köklü bir taahhüde sahiptir. Irk, cinsiyet, renk, milliyet, sosyal köken, din, yaş, maluliyet, siyasi görüş veya yürürlükte olan yasalarca korunan her türlü değer statü temelinde ayrımcılığın veya fiziksel ya da sözlü istismarın olmadığı bir kurum olarak süreçlerini muhafaza etmektedir. Tempar için çalışan seçimi, açık pozisyon, eğitim, ilgi alanları, yetenek, iş deneyimi, envanter sonuçları gibi asgari nitelikler temel alınarak yapılır.

4. Etik İş Davranışı

Tempar hiçbir şekilde yolsuzluk, dolandırıcılık, zimmet veya rüşvete müsamaha göstermez. Etik ihlali bildirimleri için çalışanlarına/müşterilerine bildirim yapma imkanı tanımıştır.

5. Çalışma Saatleri ve Ücretler (Ücret / Maaş)

Tempar, çalışanlarına sektörel ve yerel işgücü piyasasına uygun ücretler verir. Uygulamalarımız ücret, çalışma saatleri, fazla mesai ve yan ödemeler hakkında yürürlükteki yasalara ve iş sözleşmelerine tam bir uygunluk içinde gerçekleştirilir. Çalışanlarımıza becerilerini ve kapasitelerini geliştirmek için fırsatlar sunar.

6. Sağlık ve Güvenlik

Tempar, güvenli ve sağlıklı bir işyeri ortamının oluşturulmasını ve korunmasını sağlar. Şirket, çalışanlarımızın kaza, yaralanma ve sağlığı tehdit eden her türlü faktöre maruz kalma riskini asgariye indirerek, güvenli, sağlıklı ve verimli çalışabilecekleri bir iş ortamını oluşturarak sürekliliğini sağlamayı amaçlar. Temparda, şiddetin, tehdidin, istismarın ve rahatsız edici şartların olmadığı bir iş yeri ortamı sağlamaya özen gösterilir. Yasal mevzuatın düzenlediği tüm iş sağlığı ve güvenliği kuralları uygulanır.

7. Paydaşlarla Bağlılık

Tempar, paydaşlarıyla iyi niyet temelinde bağ kurma taahhüdü verir. Tüm paydaşlarına karşı adil ve eşit mesafede davranır.

8. Yabancı Uyruklu İşçi Çalıştırma (Yabancı İşçilerin İstihdamı)

Tempar da yasalara uygun olarak çalıştırılan/çalıştırılacak yabancı uyruklu çalışanlar için, işe girişten işten ayrılma sürecine kadar tüm özlük işlemleri yürürlükteki yasal mevzuatlara uygun olarak yürütülür. Yabancı uyruklu çalışanların çalışma konusundaki yasal hakları korunur.

9. Dinlenme Günleri ve Tatiller

Çalışanlarımız yasal hakları çerçevesinde dinlenme ve tatil günlerini kullanırlar. İşin niteliğine göre çalışma günleri farklılık göstermektedir.

10. İşe Alma ve İstihdam

Tempar da işe alım ve yerleştirme faaliyetleri Muhasebe&Personel Yöneticisi tarafından yürütülmektedir. Yıllık iş planları ve hedefler doğrultusunda oluşturulan bütçe kapsamında belirlenen açık pozisyonlar, yasalara uygun ve belirli kurallar çerçevesinde (eşitlikçi yaklaşım, izin, ücret, tatil, iş sözleşmesi vb.) istihdam edilir.

11. İş Sözleşmesi (İşveren Sözleşmeleri)

Tempar ile istihdam edilecek kişi arasında, işyerine ve yasalara uygun ve aday çalışana teklif edilen koşulları içeren “Belirsiz Süreli İş Sözleşmesi” veya koşula göre “Belirli Süreli İş Sözleşmesi” hazırlanır. Göreve başlamayı kabul eden çalışana sözleşme ve işin/kurumun gerektirdiği evraklar imzalatılır. İş sözleşmesinin bir örneği imza karşılığı çalışana verilir, oryantasyon eğitimi ile Tempar ve işin gerektirdiği tüm kural ve uygulamalar ilgili çalışana aktarılır.

12. Disiplin

Tempar tarafından disiplinli çalışmayı sağlayabilmek amacıyla “Disiplin Talimatında belirlenen disiplin kuralları uygulanır. Tüm çalışanlarımız çalışma kuralları talimatlarına uygun davranarak çalışmalarını yürütür.

13. Çevrenin Korunması

Her türlü faaliyetimizden doğabilecek çevresel etkileri koruma altında tutmaktayız ve bu durumu sorumluluk bilinciyle yönetmekteyiz. Tüm faaliyetlerimizde çevresel zararlı etkilere yol açmayacak şekilde gerekli önlem ve tedbirleri almaktayız. Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmaktayız ve bu durumu iyileştirecek ve geliştirecek her türlü çalışmaları tespit etmekte ve uygulamaktayız.

Mehmet KEKEÇ

Genel Müdür

RÜŞVET VE YOLSUZLUKLA MÜCADELE POLİTİKASI

1. Amaç ve Kapsam

TempAr Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası’nın amacı, şirket çalışanlarının faaliyet gösterdiği alanlarda rüşvet ve yolsuzluk karşıtı yasal düzenlemeler ile etik ilkelere ve uluslararası diğer ilgili standartlara uyumunun sağlanmasıdır. TempAr olarak rüşvet ve yolsuzluğa karşı sıfır tolerans politikasını benimsemekteyiz.

Şirketimiz Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası,

• Genel Müdür dahil olmak üzere tüm şirket çalışanlarını kapsamaktadır.

• Dış hizmet aldığımız firmalar, müşteriler ile iş ortakları ve çalışanlarını kapsamaktadır.

Bu politika şirket içi süreçlerin ve yasal düzenlemelerin ayrılmaz bir parçasıdır.

2. Tanımlar

Rüşvet; bir kişinin, bir işi yapması, yapmaması, hızlandırması, yavaşlatması gibi yollarla görevinin gereklerine aykırı davranması için üçüncü bir kişiyle yapmış olduğu anlaşma çerçevesinde yarar sağlamasıdır.

Yolsuzluk; doğrudan doğruya ya da dolaylı yollardan rüşvet ve yasa dışı bir menfaat temin eden kişinin yürüttüğü görevlerin veya gerekli davranışların yasalara uygun bir şekilde yerine getirilmesinde sapmalara yol açan rüşvet veya başka her türlü yasa dışı menfaatin talep ve teklif edilmesi, verilmesi ya da kabul edilmesidir.

Rüşvet ve yolsuzluk pek çok farklı şekil ve alanda gerçekleştirilebilir:

• Hediye

• Bağışlar

• Ağırlama politikası

• Dış hizmet alınan firmalar, müşteriler ve iş ortakları

• Kolaylaştırıcı Ödemeler

örnek olarak sayılabilir.

3. Görev ve Sorumluluklar

Politikanın uygulanması ve güncellenmesi Genel Müdür tarafından yapılan görevlendirmelerle gerçekleştirilecektir.

Rüşvet ve Yolsuzluğun Önlenmesi Politikası kapsamında, şirketimizde, yasal düzenlemelere ve etik ilkelere uyum sağlanması için gerekli süreç, sistem ve organizasyonel yapı tesis edilmiş, ilgili görev ve sorumluluklar yazılı hale getirilmiştir. Buna göre;

• Etik ilkelerin düzenlenmesi ve değiştirilmesi şirket Genel Müdürün yetkisinde olup, şirket personelinin bu ilkeleri ihlal edecek davranışlarda bulunması halinde disiplin cezası uygulanmaktadır.

• Şirketimizin bütün birimlerinin yöneticileri, potansiyel risklerin değerlendirilmesi, çalışanların, dış hizmet alınan firmalar ve iş ortaklarının politika esaslarına uyumlarının sağlanması için kendi görev alanları çerçevesinde ilgili tedbirlerin alınmasından sorumludur.

• Şirketimiz çalışanları; Genel Müdür tarafından belirlenen politikalara uyum sağlamak, yasal mevzuat ve şirketin görev yönetmelikleri ile belirlenen görevlerini yetkileri dahilinde yürütmek ve uyumlu bir şekilde çalışmak ile sorumludur.

4. Rüşvet ve Yolsuzluk

Şirket, her türlü rüşvet ve yolsuzluğa karşı olmakla birlikte ilgili yasa, düzenlemelere ve ilkelere uyum sağlamak konusunda kararlıdır. Amacı ne olursa olsun rüşvet alınması ya da verilmesi kesinlikle kabul edilemez.

Rüşvet ile şirketten hizmet almak isteyen ve hizmet talep eden üçüncü taraflarla iş ilişkisinin devam ettirilmemesi esastır.

5. Yolsuzluk Eylemleri İçin Başlıca Risk Alanları

Şirketimizde, rüşvet ve yolsuzlukla mücadelenin etkin bir şekilde sağlanması amacıyla alınan tedbirler mevcut çalışanların pozisyonlarının hassasiyeti veya erişim düzeyleri gözetilerek belirlenmektedir.

a) Hediye

Hediye, maddi bir ödeme gerektirmeyen ve genelde iş ilişkisinde bulunulan kişiler ya da müşteriler tarafından teşekkür ya da ticari nezaket icabı verilen bir üründür. Şirketçe üçüncü şahıslara verilen her türlü hediye alenen, iyi niyet çerçevesinde teklif edilmektedir. Hediyenin kabulü için de aynı şartlar geçerli olmakla birlikte ve bu koşullara uygun olarak personelin şahsına değil şirkete verilen maddi değeri yüksek olmayan, sembolik hediyelerin dışında kesinlikle hediye kabul edilmemektedir. Politikada belirtilen hususlara uyumlu olsa dahi çıkar çatışmasına yol açabilecek veya bu şekilde algılanabilecek durumlara da sebebiyet verilmemesi açısından böyle durumlarda hediye teklif edilmemekte veya kabul edilmemektedir.

b) Bağış

Şirket faaliyetlerinin devamı ile ilgili veya şirket yararına olabilecek hizmet alımı ve verimi aşamasında herhangi bir kararın etkilenmesi için hiçbir özel şirket, devlet yetkilisine veya siyasi parti adayına kurumsal ya da kişisel bir ödeme yapılmaması, hediye verilmemesi, yardım veya bağışta bulunulmaması esastır.

c) Ağırlama Politikası

Ticari ilişkileri geliştirmek ve normal ticari iletişim ağı kurma çalışmaları için üçüncü şahıslara ağırlama teklif edilebilir. Bu üçüncü şahıslar arasında müşteriler, danışmanlar, avukatlar, denetçiler ve şirket ile arasında ticari ilişki bulunan diğer firmalar bulunabilir. Şirket tarafından sunulan ağırlama alenen, iyi niyet çerçevesinde koşulsuz teklif edilmektedir.

Politikada belirtilen hususlara uyumlu olsa dahi çıkar çatışmasına yol açabilecek veya bu şekilde algılanabilecek durumlara sebebiyet vermemesi açısından böyle durumlarda ağırlama teklifleri sunulmamakta veya kabul edilmemektedir.

d) Kolaylaştırıcı Ödemeler

Şirket, politika kapsamında yer alan kişi ve kuruluşların, rutin işlerini ya da süreci güvenceye almak ya da hızlandırmak amacıyla kolaylaştırma ödemeleri teklif etmelerine izin vermemektedir.

e) Dış Hizmet Alınan Firmalar ve İş Ortakları

Destek hizmetleri de dâhil olmak üzere dış hizmet alınan firmaların ve iş ortaklarının, politika esaslarına ve ilgili diğer düzenlemelere uyum sağlaması zorunludur. Rüşvet ve Yolsuzluğun Önlenmesi Politikası’na aykırı hareket eden kişi ve kuruluşlar ile çalışmalar sonlandırılır.

Dış hizmet alınan firma ve iş ortaklarının seçiminde olağan teknik ölçütler dışında olumlu bir geçmişe sahip olmaları, şirketimizin politikalarına ve etik ilkelerine eş değer politikalara sahip olmaları da gözetilir. Bununla birlikte, dış hizmet alımı sonucu gerçekleştirilecek ödemelerin meşru ve servisle orantılı olup olmadığı da kontrol edilir.

6. Kayıtların Doğruluğu

Şirketin muhasebe ve kayıt sistemi ile ilgili uymak zorunda olduğu hususlar yasal düzenlemeler, etik kurallar ve çalışma ilkeleri ile düzenlenmiş olup, bu çerçevede üçüncü şahıslarla (müşteriler, tedarikçiler vb.) ilişkilere ait her türlü hesap, fatura ve belgenin, eksiksiz, kesin ve doğruluğuna güvenilir şekilde kayda geçirilmesi ve muhafaza edilmesi, herhangi bir işleme ilişkin muhasebe ya da benzer ticari kayıtlar üzerinde tahrifat yapılmaması ve gerçeklerin saptırılmaması gerekmektedir.

7. Eğitim Faaliyetleri

Rüşvet ve Yolsuzlukla Mücadele Politikası tüm iç ve dış paydaşlara duyurulmuştur.

Politikada yer alan ilkeleri benimsemesi ve bu esaslara uygun olarak çalışmalarını sürdürmesi amacıyla çalışanlara eğitimler düzenlenmektedir.

8. İhlallerinin Bildirimi

TempAr içinde ve dışında politika kurallarına aykırı hareket eden kişi ve kurumları veya bu kurallara aykırılık gösteren herhangi bir durumu Personel Yöneticisine veya direkt info@tempar.com.tr adresine veya 0352 3114518 numaralı telefonu arayarak iletmekle zorundadır. Yapılan bildirimler tamamen gizli kalır.

Bildirim sonrasında yapılacak olan inceleme ve soruşturma esnasında da gizlilik kalmasına azami önem gösterilir ve öncelikli olarak bildirimi yapan personelin zarar görmemesine uygun hareket edilir.

9. Politikaya Uygun Hareket eden Personelin Desteklenmesi ve Korunması

TempAr rüşvet ve yolsuzluğun önlenmesi ile ilgili kuralları işleten personele; bu kurallara uygun hareket etmesinden dolayı herhangi bir zarar görmeyeceğini, politikalara uygun hareket eden personeli her hal ve şart altında koruyacağını ve bu konuda insan kaynaklarına yapılan bildirimlerin gizli tutulacağını taahhüt eder.

10. İhlallere Uygulanacak Yaptırımlar

Rüşvet ve Yolsuzluk ile Mücadele Politikası’nın ihlal edilmesi durumunda, olayın mahiyetine göre iş akdinin feshine kadar gidebilecek disiplin cezaları gündeme gelmektedir. Bu politikaya aykırı olan durumlarda, konu Personel Yöneticisi ve Genel Müdür tarafından incelenir ve mevzuata uygun olmayan davranışların tespiti halinde mevzuat doğrultusunda gerekli yaptırımlar uygulanır.

Talep edildiği takdirde ilgili prosedürler, iş talimatları ve politikalar TempAr yetkilisi tarafından tarafınıza ulaştırılmaktadır.

Bu politika uygulamalarını, Namık Baykal Yavuz ve Ortakları TempAr Kalıp Makine Kollektif Şirketi

olarak taahhüt ederiz.

Mehmet KEKEÇ

Genel MÜDÜR


Tempar Kalıp Makine Koll. Şti.
quality
circle